MEMAKNAI SYAWAL SEBAGAI BULAN PENINGKATAN AMAL

إِنَّ الْحَمْدَ لِلهِ نَحْمَدُهُ وَنَسْتَعِيْنُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوْذُ بِاللهِ مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِهِ اللهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهاللّهمّ صلّ علي محمد وعلي أزواجه وذرّيّاته كما صلّيت علي أل إبراهيم وبارك علي محمد وعلي أزواجه وذرّيّاته كما باركت علي أل إبراهيم إنّك حميد مجيد. أمّا بعدفيا إخواتي المؤمنون أوصي نفسي وإيّاكم بتقوي اللّه فقد فازالمتّقون, أعوذ باللّه من الشيطان الرّجيم بسم اللّه الرّحمان

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ

Hadirin sidang jumat rohimakumullah

Hayu urang sami sami ningkatken kataqwaan ka Allah SWT ku jalan urang berusaha ngapikan tina ngalaksanaken sagala perintah Allah sareng urang berusaha ngapikan dina nebihan sagala larangan-larangan Allah dimana wae urang ayana sareng nuju naon wae aktifitas urang sadayana hal eta adalah wajib kanggo urang ngestokenana dugika ajal menghampiri,Allah ngadawuh

وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ

“Jeng kudu ibadah anjen ka Rob aranjen nepika kematian menjemut aranjen”   (al-hijr 99)

Hadirin.. 8 dinten kapengker Romadon tos berlalu ngantunken urang sadauyana tanpa aya kapastian naha di tahun berikutna urang masih keneh tiasa pependak menggapai keutamaan keutamaana, memenuhi nuansa ibadah anu dikandungna, atanapi heunteu, urang oge te pernah terang sareng te mendapat kepastian naha ibadah urang salami romadon ditampi ku Allah atanapi henteu, Dua ketidakpastian iyeu pisan anu membuat sebagian salafusshalih berdoa selama 6 bulan sejak syawal hingga robiul awwal supados ibadahna salami sasih romadon di tampi, teras ti sasih Robiul awwal dugi ka Sya’ban berdoa deui supados dipertemuken sareng bulan romadon berikutna,

Hadirin sidang jumat rohimakumullah..

Ibnul ‘Allan Asyidiqi Asy Syafii nyariosken, “Penamaan bulan Syawal diambil tina kalimat Sya-lat al Ibil anu maknana onta itu mengangkat atanapi ngangkatken ekornya. Syawal dimaknai kitu sabab kapungkur orang-orang arab sok ngagantungken nyimpen alat-alat perangna, sabab tos caket sareng bulan-bulan haram, nyaeta bulan larangan piken berperang, adapun makna syawal secara harfiah aya anu ngahartosken sebagai bulan peningkatan, Paska Ramadhan, diharapkeun jalmi-jalmi anu beriman meraih derajat taqwa, janten muttaqin sesuai sareng tujuan ibadah puasa itu sendiri, laalakum tattaqun sehingga mulai bulan Syawal sadaya kualitas sareng kuantitas asfek ibadahna meningkat nu hal etateh ukurana adalah ketaqwaan pisan

إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ

(Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu ialah orang yang paling bertaqwa (QS.Al-Hujurat : 13)

Nanging panginten benten sareng urang rupina kalah sawangsulna, Syawal janten bulan penurunan. Penurunan ibadah, oge penurunan kualitas diri. Diantawis indikatornya panginten karaos ku urang sadayana, solat malam kakantun deui, masjid-masjid oge kembali sepi tina jamaah shalat srg tadarus. luapan emosional srg syahwat maksiat kembali diumbar deui, nyakitu deui dosa dosa anu sanesna anu hal etateh tangtos bertolak belakang sareng hartos Syawal dalam arti peningkatan ke arah anu lebih baik,   hal iyeu panginten ibarat mengotori kain anu putih anu tadina tos dicuci kalayan bersih janten bernoda, kusam deui.

Hadirin sidang jumat rohimakumullah, kondisi sapertos kitu saleresna menunjukan ka urang bahwa ibadah puasa urang eta mungkin te berhasil te mampu ngadugiken urang kana meraih darajat taqwa atanapi paling tidak mendekati kana darajat ketaqwaan. Hal iyeu janten tanda anu mudah diketahui ku saha bae anu kersa muhasabah, atanapi urang tiasa nitenan kana pidawuh Nabi bahwa “Barangsiapa yang hari ini lebih buruk dari hari kemarin, maka celakalah ia.” Berangkat tina kaidah umum hadis nabi eta sareng sekaligus sejalan sareng makna syawal, maka jelas kedah ayana peningkatan kebaikan anu diantawisna adalah sikap istiqamah. Menetapi agama Allah, berjalan lurus di atas ajarannya.

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ

Maka istiqamahlah kamu, sebagaimana diperintahkan kepadamu dan (juga) orang yang telah bertaubat beserta kamu dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Dia Maha Melihat apa yang kamu kerjakan. (QS. Huud : 112)

Bentuk sikap istiqamah dina amal adalah ku cara ngalaksanakenanana setiap kebaikan secara kontinyu, terus-menerus meskipun sedikit,

إِنَّ أَحَبَّ الأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ مَا دَامَ وَإِنْ قَلَّ

Sesungguhnya amal yang paling dicintai Allah adalah yang terus menerus (kontinyu) meskipun sedikit (HR. Bukhari dan Muslim)

Kumargi sakitu amal-amal anu tos ku urang dibiasaken dina sasih romadon saena tetap dipertahanken ti ngawitan netepan berjamaah, nagos al-quran, qiyam lail sareng anu sanesna, nyakitu deui nilai-nilai kaimanan anu tumbuh kuat di sasih romadon, urang teu peryogi pengawasan siapapun kanggo mastiken puasa urang berlangsung tanpa ayana hal anu ngabatalken sabab urang yakin kana pengawasan Allah(ma’iyatullah). Nyakitu deui urang ngabiasaken berlaku ikhlas dina puasa tanpa perlu mengumumkan puasa urang ka saha oge, Nilai kebaikan anu meliputi keyakinan, maiyatullah, srg keikhlasan eta sakedahna teras istiqomah dina manah urang.

وَلَا تَكُونُوا كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكَاثًا تَتَّخِذُونَ أَيْمَانَكُمْ دَخَلًا بَيْنَكُمْ أَنْ تَكُونَ أُمَّةٌ هِيَ أَرْبَى مِنْ أُمَّةٍ إِنَّمَا يَبْلُوكُمُ اللَّهُ بِهِ وَلَيُبَيِّنَنَّ لَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ ((92

Dan janganlah kamu seperti seorang perempuan yang menguraikan benangnya yang sudah dipintal dengan kuat, menjadi cerai berai kembali, kamu menjadikan sumpah (perjanjian)mu sebagai alat penipu di antaramu, disebabkan adanya satu golongan yang lebih banyak jumlahnya dari golongan yang lain. Sesungguhnya Allah hanya menguji kamu dengan hal itu. Dan sesungguhnya di hari kiamat akan dijelaskan-Nya kepadamu apa yang dahulu kamu perselisihkan itu (An-Nahl 92)

Hadirin….

Memang te seueur amalan khusus di sasih Syawal dibandingkan sareng sasih anu sanesna, diantawisna Allah tos masihan kasempetan mangrupi hiji amalan khusus nyaeta puasa 6 hari dina bulan syawal anu ganjaranana sami sareng pahala puasa satahun. sakumaha pidawuh Nabi,

:مَنْ صَامَ رَمَضَانَ ثُمَّ أَتْبَعَهُ سِتًّا مِنْ شَوَّالٍ كَانَ كَصِيَامِ الدَّهْرِ

Barangsiapa berpuasa di bulan Ramadhan, kemudian mengikutinya dengan enam hari di bulan Syawal, maka ia seperti berpuasa setahun. (HR. Muslim)

Hadirin…Penurunan kualitas sareng kuntitas amal di bulan Syawal adalah hal anu sakedahna ku urang dihindari, bahkan bulan syawal pernah janten bulan perjuangan anu sangat menentukan kanggo kaum muslimin anu terjadi dina tahun ka 5 Hijrah, dimana waktos harita kaum muslimin dikepung ku pasukan multi nasional anu ngarupiken gabungan ti orang2 Quraisy, Ghatofan sareng anu sanesna, sehingga perang eta dikenal sebagai perang ahzab (gabungan/sekutu) atanapi dikenal oge sebagai perang khandak anu ngandung hartos parit, sebagai benteng pertahanan kaum muslimin tina serangan musuh sehingga pasukan ahzab te tiasa nembus pertahanan muslimin ka wilayah Madinah..Penggalian parit atanapi khandaq iyeu adalah hasil kerja keras anu luar biasa, Persatuan kaum muslimin leres-leres dipertaruhkan, nyakitu deui kaimanan aranjena sareng doa-doana anu semakin khusu dina raraga taqorub ka Allah SWT. Bahkan dina waktos eta pisan muncul kepahlawalan Sahabat Nu’aim anu berani memecah belah pasukan Ahzab sareng bani Quraidzah anu berkhianat di belakang kaum Muslimin, nyakitu deui keberanian sareng kecerdasan Hudzaifah Ibnul Yaman anu menerobos perkemahan pasukan Quraisy piken mencari informasi keberadaan musuh, hal iyeu leres leres ngarupiken peningkatan anu luar biasa dina paska Romadon, sehingga Allah ngalungsurken angin Topan anu memporak porandakeun perkemahan kaum Quraisy.

Eta panginten diantawis contoh sareng motifasi kanggo urang piken teras ningkatken amal sae, istiqomah dina ngalaksanakenana sesuai sareng kadar kamampuan urang, betapa Allah masihan kaistimewaan piken jalmi meyakini Allah sebagai Robbna anu diimplementasiken ku ngajalnken syareatna teras istiqomah, sakumaha pidawuhna :

إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ

Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan: “Tuhan kami adalah Allah” kemudian mereka istiqamah, maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan: “Janganlah kamu takut dan janganlah merasa sedih; dan gembirakanlah mereka dengan jannah yang telah dijanjikan Allah kepadamu”. (QS. Fushilat : 30)

Nalika menafsirkan ayat iyeu ulama salaf merujuk kana hadis bahwa malaikat itu datang nalika seorang mukmin nj sakarotul maot, sedengken ulama mutaakhirin nyariosken bahwa ayana sifat anu tilu iyeu nyaeta –asy-syaja’ah (keberanian), al-ithmi’nan (ketenangan), sareng at-tafa’ul (sifat optimis)- tiasa dirasaken oge dina kehidupan ayena nuju di dunia.

Hadirin sidang jumat Rohimakumullah, mudah mudahan urang dipasihan taufik sareng hidayah kanggo senantiasa istiqomah dina ngalaksanken kataatan ka Anjena sehingga Allah maparin ka urang sadayana kaimanan anu kiat sareng sikap sajaah( keberanian dina taat ka anjena), Mutamaiinah ketenangan dina menjalani sisa hidup sareng senantiasa dipasihan rasa tafaul (oftimis) dina menghadapi segala cobaan sareng tatangan hidup.

Mudah mudahan khutbah aya manfaatna.

 بارك الله لي ولكم ونفعني وايكم اجمعين

 ااَلَحمدُ الله رَّب العَلمين وبه نستعنه على أمر الد نيا والدين وعلى أله وصحبه أجمعين أّما بعدُ . ايها الاخواة المسلمون ادعوكم ونفسى الى تقوالله فقد فاز المتقون اللهم اغفز للمسلمين والمسلماة والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والامواة اللهم إنا نسئلك رضاك والجّنة وأعودبك من سختك والنار أللهم إنا نسئلك إيمانا خالصاً دائماً يباسر قلو بنا ويقيناً صا د قاً حتى نعلمُ أنه لن يصيبنا إلآ ما كتبته علينا ورضينا بما قسمته لناَ اللهم وما قضيت علين من أمر فاجعل عاقبته رشد اللهم أتنا فى الد نيا حسنه وفي الأخرة حسنه وقنا عداب الناروالحمد الله رب العالمين

By Eka Mulyana

Copyright Pesantren di Tasikmalaya : PESANTREN KHZ MUSTHAFA SUKAMANAH.

3 Responses to MEMAKNAI SYAWAL SEBAGAI BULAN PENINGKATAN AMAL

    Tinggalkan Balasan

    Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *